Gdzie jesteś?

Carving

Co to jest Carving? (wersja testowa)

zarazem bardzo łatwo i bardzo trudno odpowiedzieć na to pytanie. w snowboardzie jest to styl jazdy "na krawędzi", bez ślizgania się. ślad pozostawiony przez deskę na śniegu, to cienkie kreski, a nie szerokie pasy. ale w carvingu nic nie jest pewne, w artykule opublikowanym na tym portalu Shaman polemizuje z taką definicją... Jak to napisano na stronie Carver`s Almanach: "More than any other sport, there is a total lack of consensus as to what constitutes proper carving technique. Different instructors teach radically different styles. If you posed a question to a group of three carving instructors, you would probably get four different answers."

stylów carvingu jest bardzo wiele, nie ma zgody, co do tego, jaki styl jazdy jest właściwy. ani jaki poprawny. ani jaki najlepszy...

wymienimy podstawowe style jazdy, choć tak naprawdę jest ich o wiele więcej:

1. Race. Raczej nikt nie ma wątpliwości, że w slalomie i slalomie gigancie zawodnicy jeżdżą na krawędziach. Co ciekawe zawodnicy z kolei nie uważają, że jeżdżą "carvingowo", starają się raczej jeździć skutecznie. Styl jazdy race jest z pewnością najszybszy oraz najbardziej wymagający technicznie i fizycznie. Jest też najskuteczniejszy, jeśli chodzi o zjeżdżanie "w dół" przy pełnej kontroli szybkości, trasy, nachylenia deski. Żeby sprawę bardziej skomplikować: nie ma jednego stylu race, ale o tym gdzie indziej. Ogólna różnica pomiędzy stylem "race" a innymi stylami carvingowymi: w carvingu jedziesz raczej tam, gdzie chce deska, nie przeszkadzasz jej. W "race" jedziesz tak, jak rozstawione są tyczki.

2. Bomber. Amerykanie wymyślili ten sposób na carving. Ten styl ewoluował ze stylu CMC. Na tym portalu znajduje się tłumaczenie rosyjskiej interpretacji stylu Bomber.

3. Style Wykładkowe. Najbardziej widowiskowe. Polegają na kładzeniu się całym ciałem na śniegu podczas skrętu. Jedzie się raczej powoli, po długich łukach. Styl na zatłoczonych stokach jest raczej niebezpieczny, bo może na nas wpaść ktoś niepotrafiący jeździć nadjeżdżający z góry. Kłaść się na śniegu zaczęto już na początku lat 90-ych, sądząc z filmów. Pierwsi postanowili to usystematyzować Szwajcarzy, a konkretnie dwóch instruktorów jazdy, opracowali system szkolenia i ogłosili światu, że powstał extremecarving. Podobno nawet opatentowali nazwę. Opatentowanie nazwy stylu jazdy może wydawać się niewiarygodne, ale wiązało się ze strategią marketingową - do swojego stylu jazdy produkują deski pod marką Swoard. Ale po nich przyszło wielu: Rosjanie stworzyli własny system szkolenia, po czym, kiedy już nie mogli nazywać go extremecarving, nazwali go eurocarving (jewrokarwing). Co ciekawe w większości nie jeżdżą na deskach Swoard, tylko na amerkańskich deskach Prior. Przyszli POLACY!!! Tak jest, Polacy. Mamy własną, polską szkołę kładzenia się na śniegu stworzoną przez chłopaków z Primeboards. Preferują deski Virus, ale pojadą na każdej. Pojawili się inni Szwajcarzy ze szkoły PureBoarding, stworzyli własne deski. Wkład Szwajcarów w rozwój carvingu jest znaczny, pod ich wpływem deski podobne do Swoardów zaczęły produkować takie firmy jak F2 (model Vantage), Virus (model), Voelkl (Coal) i inne.

4. Inne style :)

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Login Form

CookieBox Lite

Plaśnij tutaj po dalsze informacje. A w ogóle cookies to takie ciasteczka, jak ci się nie podobają, to wypad stąd, bo Unia Europejska tak wymyśliła.


Cookie Info
Get more Joomla!® Templates and Joomla!® Forms From Crosstec