Gdzie jesteś?

Szerokie skręty.

Aby przejść do tych ćwiczeń, sytuacja musi wyglądać tak: dobrze opanowane jest oddzielne wykonywanie skrętów na beku i na froncie. Po zakończeniu każdego, oddzielnego skrętu, jedziemy w poprzek stoku, a nie upadamy lub zatrzymujemy się. Jeśli tak jest, możemy spróbować połączyć bek i front podczas jazdy w poprzek stoku (trawersując stok).

Cele: 

1. Kontrola prędkości podczas jazdy w poprzek stoku (linia jazdy, zmiana krawędzi, jeśli trzeba). Kontrola prędkości przez wybranie momentu wyjścia z zakrętu - im później, tym bardziej wytracana jest prędkość. Podczas jazdy w poprzek stoku nie sterujemy deską, jedynie utrzymujemy równowagę i przygotowujemy się do następnego skrętu.

2. połączenie skrętów (bek i front) bez zatrzymywania się.

Zaczynamy na jak najszerszym, łagodnym stoku. Jazda w poprzek stoku (trawers) pomiędzy skrętami jest potrzebna dola kontroli prędkości, utrzymania równowagi, kontroli i utrzmania pozycji oraz skoncentrowania się, koniecznego dla wykonania następnego skrętu. Trzeba myśleć podczas całego zjazdu. Przed wykonaniem każdego elementu jazdy koncentrujemy się na tym, co teraz będziemy robić. Pamiętamy o pozycji naszego ciała oraz o tym, gdzie patrzymy (wzrok).

Aktualizacja: W drugim filmie przerwa pomiędzy skrętami jest większa, ale w nim jest większa prędkość oraz jest bardziej stromo. Przy przechodzeniu od Skrętów J do skrętów łączonych przerwa pomiędzy skrętami powinna być wyraźna, szybsza niż w drugim filmie. Ćwiczenia należy zaczynać na łagodnym stoku, prędkość powinna być nieznaczna, tak jak w pierwszym filmie, albo jeszcze mniejsza. Pomiędzy skrętami należy zrobić krótką pauzę. Jeśli zignoruje się tę krótką przerwę podczas jazdy w trawersie (w poprzek stoku), to jest bardzo prawdopodobne, że każdy następny skręt będzie inicjowany niewłaściwie. Jeśli skręt nie będzie inicjowany jedynie ruchem barków, to takie ćwiczenia nie mają sensu. Będą wręcz szkodliwe.  

Gdy rozpoczniesz łączenie skretów J wykonuj je tak, jak dwa oddzielne, opanowane już elementy ale bez zatrzymywania się i tracenia prędkości. Oddzielać ma je krótka przerwa podczas jazdy w trawersie. Rób to do tego czasu, gdy nagranie video z Tobą w roli głównej wykarz, że wejście zarówno na bek jak i na front jest robione poprawnie.

film pierwszy

Wraz ze zdobyciem doświadczenia skracaj czas jazdy w trawersie, po czym przenieś się na bardziej stromy stok i nieznacznie zwiększ prędkość.

film drugi

Kryteria zakończenia tego etapu nauki: umiejętność jazdy szerokimi łukami. Pozycja (czyli ustawienie Twojego ciała na snowboardzie) jest stabilna, rozpoczynasz skręt poprzez ruch barkami, występuje nachylenie ciała w kierunku stoku, prędkość jest kontrolowana, jeśli chcesz możesz zwiększać lub zmniejszać prędkość poprzez wybór momentu wyjścia ze skrętu.

Login Form

CookieBox Lite

Plaśnij tutaj po dalsze informacje. A w ogóle cookies to takie ciasteczka, jak ci się nie podobają, to wypad stąd, bo Unia Europejska tak wymyśliła.


Cookie Info
Get more Joomla!® Templates and Joomla!® Forms From Crosstec